bursa escort-escort beylikdüzü bayan-bursa escort-escort istanbul bayan-escort istanbul bayan-bodrum escort-gaziantep escort-marmaris escort bayan-kayseri escort-sakarya escort-samsun escort-mersin escort bayan-bursa escort-kocaeli escort-ataÅŸehir escort-istanbul escort bayan-bursa escort-bursa escort-istanbul escort-tuzla escort bayan Ýnternet Terimleri - Nedir ? Kimdir ? Ne Ýþe Yarar ? Öðretmen Sitesi



1195 defa görüntülendi.

Ýnternet Terimleri - Nedir ? Kimdir ? Ne Ýþe Yarar ?

KaRNeC
Site Kurucusu
*******


Mesajlar: 19,198 Katýlma Tarihi: 26-02-2011 Rep Puaný: 123 Durum: Çevirimdýþý

Mesaj: #1
Ýnternet Terimleri - Nedir ? Kimdir ? Ne Ýþe Yarar ?
Wmal.net   Kahramanmaraþ Özel Anaokulu   A101 Aktüel  Google sýra bulucu
Ýmage

AD Click: Reklama kullanýcý tarafýndan týklama adedi.

Attachment: Email (elektronik posta)'lara dosya ekleyerek gönderme iþlemidir.

Banner: Web sayfasý üzerinde statik, hareketli ya da animasyonlu þekilde yer alan dört köþeli alan. Kural olarak içeriði baþka bir Web sayfasýna baðlantý içeren bir reklamdan oluþuyor.

B2B (business-to-business): e-biz de denir. Ýnternet'te kurumlarla tüketiciler arasýnda deðil de kurumlar arasýndaki ürün, servis ve bilgi alýþveriþi.

Browser: Web'de yayýnlanan bilgiyi aramak için kullanýlan bir yazýlým paketi; en çok kullanýlanlarý Microsoft Ýnternet Explorer ve Netscape'dir.

Button: Banner'larýn küçük versiyonlarý. Reklam olarak ya da Web sayfasý çerisinde navigasyon amacýyla kullanýlýyorlar.

Cookie: Browser tarafýndan kullanýcýya gönderilen ve kulanýcýnýn sabit diskine yerleþen küçük dosyacýk. Bu dosya, ziyaret edilen site hakkýnda tarih, kullanýcý adý, ziyaret saati gibi bilgileri içerir. Ayný sitenin bir sonraki ziyaretinde kontrol edilir.

(Bazý sitelerde Web sayfasý özelleþtirme seçeneði vardýr. Bu bölümü doldurduðunuzda o siteye tekrar girdiðinizde sadece sizin istedikleriniz o sitede görülür. Cookie bu iþlemde sizin tanýmlanmanýzý saðlayan programdýr.)

CPC (Cost per Click): Týklama baþýna düþen maliyet.

CPL (Cost per Lead): Veritabaný oluþturulmasý için kiþi baþýna düþen maliyet.

CPM (Cost per Thousand): 1000 ziyaretçi baþýna düþen maliyet.

CRM (Customer Relationship Management): Müþteri Ýliþkileri Yönetimi. Kurumlarýn müþteri iliþkilerini düzenli bir þekilde yürütmelerine yardýmcý olan yazýlým ve metodolojiler için kullanýlan terim.

CTR: Banner'ýn kaç defa týklandýðýný ölçen metod.

Database: Veritabaný. Kolayca eriþilebilecek, yönetilebilecek ve güncellenebilecek þekilde düzenlenmiþ olan bir veri topluluðu. Bir veritabaný, satýþ iþlemleri, ürün bilgileri, stoklar ve müþteri bilgileri ile ilgili kayýtlarý barýndýrýr.

Database management system: Veritabaný yönetim sistemi. Bir veya birden fazla kullanýcýnýn bir veritabanýna bilgi girmesine veya veritabanýndaki bilgilere eriþmesine izin veren bir program.

Email: e-posta. Ýletiþim kanallarý kullanýlarak bilgisayar üzerinden mesaj alýþveriþi. E-posta mesajlarý genel olarak metin formatýndadýr. Ancak grafik veya baþka veri tiplerini mesajýnýza iliþtirip gönderebilirsiniz.

Firewall: Özel að kaynaklarýný diðer að kullanýcýlarýndan korumak için, bir geçit sunucusuna yerleþtirilen uygulama.

Hit: Browser tarafýnda Web Server a yapýlan Tek bir isteme hit denir. Örneðin 3 adet resim içeren bir sayfa çaðrýldýðýnda 4 adet hit olur. 1 adet sayfa için + 3 adet de içindeki resimler için.

Impression: CPM olarak ifade edilen ve kullanýcýya kaç kez gösterildiðine göre fiyatlandýrýlan reklamlardýr. Banner'ýnýz 100.000, 200.000 yada 500.000 impression (görünürlülük) üzerinden fiyatlandýrýlýr. Kaç kez gösterilmek istediðiniz tamamýyla bütçeniz ile alakalý olarak sizin tercihinizdedir. Ancak ne kadar çok görünürlülük isterseniz, sizi o kadar çok sayýda kiþi görür. Bu tür reklamlar dönüþümlü olarak, sayfaya giren ziyaretçi sayýsýna göre deðiþtirilmektedir. Reklam süresini kendiniz belirleyebilirsiniz.

Ýnternet: Dünyadaki bilgisayarlarýn birbirine baðlanmasýný saðlayan, bilgisayarlar, router'lar ve kablo baðlantýlarýndan oluþan global að.

Intranet: Kullanýcýlarý birbirine baðlamak için Ýnternet'le ayný teknolojiyi kullanan dahili bir að, ortak bir arayüz saðlamak için daha çok browser'lar kullanýlýr.

IP (Internet Protocol): Herkesce kabul edilmiþ bir internet adresleme sistemi. Merkezi ABD de olan GSI adlý kuruluþ tarafýndan verilen IP adresleri sayesinde ayný adresin birden fazla makinaya verilmesi önlenmiþ oluyor. http://Www.xy.com gibi harflerle ifade dilmiþ bir adres aslýnda rakamlardan oluþur, Örneðin; http://www.mynet.com adresi aslýnda 195.xxx.x.x rakamlarýna karþýlýk gelir.

ISP (Ýnternet Service Provider ): Ýnternet Servis Saðlayýcýsý - ISS. Ýnternet eriþimi saðlayan þirket. Gittikçe artan oranda telefon aðý operatörü ISS olarak çalýþmakta.

Junk email (spam email): Ýnternet üzerinde toplu olarak gönderilen istenmeyen e-postalar.

Live: "Canlý yayýn" kavramýnýn internet üzerindeki kullanýmýdýr. Uygun programlarla internet üzerinden çeþitli yayýnlar canlý olarak izlenebilir. ( Radyo, Televizyon v.s.)

Mailing List: Kullanýcýnýn tek bir adrese mesaj göndererek, üye olan kullanýcýlara bu mesajýn daðýlmasýný saðlayan mesajlaþma sistemi. Mail gruplarý olarak adlandýrýlan bu sistem sayesinde, Ýnternet üzerinde bir çok konuda gruplar, birbirleri ile bilgi alýþveriþinde bulunurlar.

Multimedia: Metin, ses ve video'nun birleþimi için kullanýlýr.

News: Haberler. Web sayfalarýnda baðlanmýþ olduðunuz sitenin içerdiði konu hakkýndaki yeni haberlerin ya da, genel olarak dünya haberlerinin sunulduðu bölümdür.

Newsgroup: USENET üzerindeki Haber gruplarýna verilen isim. Haber gruplarý, mail gruplarýndan daha eskiye dayanan ve çok daha geniþ bir alaný ve konularý kapsayan bir bilgi alýþ-veriþ ortamýdýr.

Profil Reklam: Yalnýzca belirlemiþ olduðunuz hedef kitleye gösterilen reklamlardýr. Sizin isteðiniz ve müþteri portföyünüz gözönünde bulundurularak ayný sitedeki reklamý kullanýcýlar farklý görmektedir. Örneðin yalnýzca bayanlara yönelik bir ürünün reklamý yapýlacaðý zaman, tüm bayan kullanýcýlar takip edilerek her gittikleri sitede bu ürünün reklamý gösterilmektedir. Dolayýsýyla, ürün ile ilgilenecek kiþilerin, reklamý görmek için tek bir siteye gitmeleri beklenmeyerek, hangi siteyi ziyaret ederlerse ürünün reklamý o sitelerde karþýlarýna çýkacaktýr. Profilli reklamý noktakom baþarýlý bir þekilde uygulamaktadýr. Reklamýn süresini siz belirleyebilirsiniz. 1 saat olabileceði gibi 15 gün yada bir aya da yayabilirsiniz.

Pixel: Piksel. Bir bilgisayar ekranýnda veya görüntüsünde programlanabilen temel renk birimi. Fiziksel deðil mantýksal bir birimdir. Bir piksel'in boyutu, ekranýn ayarladýðýnýz çözünürlüðüne baðlýdýr.

Policy: Politika. Politika temelli að, að kaynaklarýnýn istemciler arasýnda nasýl daðýtýlacaðýný belirleyen bir yapýdýr. Ýstemciler; tek baþýna kullanýcýlar, bölümler, bilgisayarlar veya uygulamalar olabilir.Kaynaklar, günün içinde bulunulan zamanýna göre, istemciye tanýnan önceliðe göre, kaynaklarýn durumuna ve diðer faktörlere göre daðýtýlabilir.

Portal: Liman. Kullanýcýlarýn Ýnternet'e eriþmek için kullandýklarý ana siteyi belirten terim.

Sabit Reklam: Reklam vereceðiniz sitelerdeki belirli sayfalarýn, istediðiniz ya da uygun bir yerinde herkese gösterilmek üzere bannerlarýnýzý yayýnlatabilirsiniz. Bu þekildeki bannerlarýnýzýn gösterilmesinin süresi genellikle bir aydýr. Gösterilmesini istediðiniz sayfanýn ziyaretçi sayýsýna göre fiyatlar deðiþiklik göstermektedir.

Spam: Ýnternet üzerindeki istenmeyen e-postalar.

SSL (Secure Sockets Layer): Að üzerindeki mesaj iletiþiminin güvenliðinin yönetimi için Netscape tarafýndan oluþturulmuþ bir program katmaný.

Streaming media: Ýnternet üzerinden videonun sýkýþtýrýlarak gönderilmesini ve ulaþtýðý noktada kullanýcýlar tarafýndan seyredilmesini saðlayan ortam.

Tekil ziyaretçi: Belli bir zaman diliminde siteyi ziyaret eden kiþi.

URL (Universal Resource Locator): Ýnternet üzerinden ulaþýlabilecek bir dosyanýn adresi. Bu adres bir Web sayfasýný, bir görüntü dosyasýný, CGI uygulamasý veya Java applet'i gibi bir programý ve HTTP tarafýndan desteklenen herhangi bir dosyayý gösterebilir.

View: Dökümanlarýn, kullanýcýya göre sunuluþ þekli.

Webvertising: Ýnternet üzerinden yapýlan her türlü reklama verilen ad. Kavram Banner, Buton, Logo ya da Ad Breaks türü Ýnternet reklamlarýný içerir.

Web Master: Bir web sitesinin yönetimini üstlenen kiþiye "Webmaster" adý verilir. Webmaster'ýn görevi Web sitesininin tasarýmýný yapmak ve güncelliðini korumaktýr.

WWW (World Wide Web): Ayný anda tüm multimedya özelliklerinin (metin, resim, ses, animasyon, video) gösterilmesine olanak veren bir internet protokolüdür. WWW, dünyaya yayýlmýþ örümcek aðýdýr.


Ýnternet Terimleri - Nedir ? Kimdir ? Ne Ýþe Yarar ?
27-08-2011 03:28
Web Bul Rep Ver Alýntý
« Önceki | Sonraki »


Bu Konudaki Mesajlar
Ýnternet Terimleri - Nedir ? Kimdir ? Ne Ýþe Yarar ? - KaRNeC - 27-08-2011 03:28

Benzeyen Konular
Konu: Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj
Information Twitter Onaylanmýþ Hesap nasýl alýnýr? Þartlarý nedir? KaRNeC 0 560 26-05-2015 11:24
Son Mesaj: KaRNeC
  Google AdSense Premium nedir? Faydalarý nelerdir? KaRNeC 0 844 05-08-2013 06:52
Son Mesaj: KaRNeC
  Tanýrým Yazýsý Nedir ? Ne Ýþe Yarar ? Nasýl Yazýlýr ? Ebru 0 560 03-02-2013 12:06
Son Mesaj: Ebru
  Alan Adý (Domain) Nedir ? Tüm Uzantýlar ve Ülkeleri Yeliz 0 2,854 13-09-2011 11:38
Son Mesaj: Yeliz

Konuyu görüntüleyenler: 1 Misafir

Forum Atla:

kampanyalar tanýtým yazýsý Replika saat kurumsal SEO danýþmaný seçim anketi

Öðretmen Sitesi

Öðretmen Siteleri



Öðretmen Sitesi | Ýletiþim | Yukarýya dön | Ýçeriðe Dön | Mobile Version | RSS

Türkçe Çeviri: MyBBTürkiye
Üretici: MyBB, © 2002-2018 MyBB Group.

MyBB & SEO ÝnSiDe

ÖðretmenSitesi.Ýnfo Google Gizlilik Politikasýna riayet etmektedir