escort bayan escort beylikdüzü bayan bursa escort escort istanbul bayan escort istanbul bayan marmaris escort bayan kayseri escort samsun escort mersin escort bayan bursa escort kocaeli escort ataşehir escort istanbul escort bayan Bir Buuk Saatte Mkemmel Trke Konuun retmen Sitesi



726 defa grntlendi.

Bir Buuk Saatte Mkemmel Trke Konuun

Arzu Rana
Super Moderator
******


Mesajlar: 1,063 Katlma Tarihi: 19-03-2011 Rep Puan: 42 Durum: evirimd

Mesaj: #1
Bir Buuk Saatte Mkemmel Trke Konuun
mage


Bu ders ileni yntemi gerek kalabalk gerekse normal snflarda Trke desinin vermek istedii temel ama olan: Grd anlaml simgeleri okuma, zihnindeki verileri yazma, dndn anlaml seslere dkerek konuma, anlaml sesleri dinleme becerilerine ulamak iin hazrlanm bir neridir. Okumann grme engelliler haricinde gz ile yapldndan grsel okuma diye bir kavram oluturmann eliecei dncesiyle grsel okuma diye bir alan belirtilmemitir.



100 DAKKADA MKEMMEL TRKE DERS


1. AAMA(10-15 dk.): METN VE GRSELLER RDELEME


Bu aamann ad bilinerek inceleme deil irdeleme konulmutur. Sebebi aada anlatlmaktadr.


"Ders kitab sayfa ... daki metni, sayfa numaralarn, sayfa numara renklerini, balk rengini, ilk tmce-son tmceyi, metnin grsellerini, yazarn ad ve soyadn vb. elerini iyice inceleyin." denilir.

2-3 dk. inceleme yaptrtlr. Sonra kitap ve gzler kapattrlr. renciler ban sraya indirir. Bu srada snfta sessizlik salanmaldr. (Bu yntemde ilk balarda ses ve gz ama konusunda skntlar yaanabilir ama sorun ok gemeden rencilerin benimsemeleriyle zlecektir.)
rencilere inceledikleri eyler hakknda sorular sorulur. rnein: balk neydi, urada ne vard, sayfa numaras kat, rengi neydi vb. sorular sorularak zihinde canlandrma yaplr. 2-3 dk. sonra


- "Balar kaldr. Kitab imdi amayn. Sorularm dinleyin." denilir. rencilerden yantlar alnr. Yantlar hakknda dnt verilmez. (Dnt bu aamadan sonra rencinin kendisi metni ve grselleri inceleyerek alacaktr. Bu ocuklar iin ok elenceli bir aamadr.)


- "imdi kitab aabilirsiniz." denilir. Kitaplarn incelemesi salatlr. Bu sre 10 dk. gibi bir zaman almaktadr. Ders iin katks yadsnamayacak bir aamadr. Trke'de kazanmlarda olmayan ama ocuun zihnini canlandran, olaylara bakn etkileyen bir aamadr.


Bu aamada incelenen ve gzler kapalyken sorulmayan birka soru da sorulur.Bu ekilde ilerleyen derslerde ve ocuk iin gnlk hayatta, istenilen ve gizilalg oluturulur. ocuk hem metni okumadan zihinde tahmin eder. Belirli kavramlar zihinde canlanr. Grdklerine stnkr bakmak yerine derinlemesine bakar. Bakmakla kalmaz grmeyi renir.


2. AAMA (10-15 dk.): ANAHTARLARLA ALIMA


Bu aamada metni kavramaya yardmc olan anahtarlar oluturulmaldr. Bunlarn klavuz kitaplarndaki ad anahtar szcklerle almadr.


Tahtaya: "... Metni Anahtarlaryla alma" bal altna anahtar szckler yazlr:


... Metni Anahtarlaryla alma


a) tm
b) tmen
c) taruz
) topu


- "Bu szckleri alfabetik (szlk sras) sraya dizin." diye tahtaya yazlr.
- "Eer bunlardan anlamn bilmediiniz varsa anlamlarn szlkten aratrn." denilir.
- "Bu szckleri kullanarak iir, hikaye veya bir paragraf yazn." diye tahtaya yazlr.


3. AAMA (10-15 dk.): METN OKUMA VE ANLAMI BLNMEYEN SZCKLERLE ALIMA


nce metin retmen tarafndan sesli olarak bir kez okunur. Okuma srasnda rencilerin tahmin etmeleri gereken blmler belirtmiseniz oralarda durup tahmin yapmalarn isteyebilirsiniz. Okumadan nce rencilere u ynergeyi verin:


- "Ben okurken siz gzlerinizle beni takip edin. Anlamn bilmediiniz szck varsa o szcn altn izin." denilir. Sonra sesli okumaya balanr.


retmen tarafndan sesli okuma yapldktan sonra renciler tarafndan bir kez sessizce okumalar ynnde ynerge verilir. Yine anlam bilinmeyen szck fark ederlerse altn izmeleri ynnde uyar yaplr.


Bu noktada anlam bilinmeyen szcklerle alma yaplr. Szlkten anlamlarn aratrmalar sylenir. Metin bir kez sessiz okunduktan sonra anlam bilinmeyen szcklerin anlamlarnn ocuklarn zihninde canlanmas metnin kazanmlarna daha hzl ulamamz salar. (5 dk)


Sonra 1-2 renci tarafndan metin sesli olarak okutulur. Sonrasnda paylaarak okuma yaptrlr. Her renci mutlaka sesli okuma etkinliine katlmaldr.


4. AAMA (5-10 dk.): 4N 1K VE 5N 1K ALIMASI


Bu aamada 4N 1K(ne, nerede, nasl, ne zaman ve kim) 2-3 ve 4. snfn ilk ayndaki renciler iindir. Bu rencilerin zihinsel hazrbulunuluk seviyeleri "niin" sorusunun oluturduu nedensel balalar kuramad J. PAGET'in aratrmalar sonucunda ulat bir sonutur. 5N 1K (ek olarak niin) almas 4. snftan sonraki snflar iin kullanlacak bir almadr.


retmen her soru iin bir rnek zer. Sonra rencilerden her soru iin metinde geen 1-2 soru ve yant hazrlamalar istenir.


5. AAMA (20-30 dk.): SZ VARLIINI GELTRME


Metinde geen esesli, e anlaml, zt szckler, zel adlar, mecaz anlaml, gerek anlaml, terim anlaml szckler, yer adlar, zamirler, sfatlar vb. szckler buldurulur.


Ztlk (ama, lakin, fakat, ...) ve Aklama (nk, iin, ...) Balalar ile alma yaptrlr.


1. tmce (Ztlk balac) 1. tmcenin ztt
1. tmce (Aklama balac) 1. tmcenin aklamas


Bu almalarn hepsinde yazm ve noktalamaya dikkat edilmesi ve denetimin salanmas gereklidir. Bu durum sayesinde ou kez noktalama ve yazm almasn yapm oluruz. Eer gerekirse ve uzun sre bu almay yapmamsanz noktalama ve yazm almas yaptrnz.


6. AAMA (4-5 dk): METNN KONUSU, ANA FKR, YARDIMCI FKRLER VE ANA DUYGUSU


rencilerin metnin ana fikrini bulmada zorlandklar kesindir. nk bu aama analiz(zmleme) aamasdr. Bu aama bilisel sreler ierisinde( bilme, kavrama, uygulama, analiz, sentez) 4. basamakta yer almaktadr. Grld gibi st dzey bir basamaktr. Her renciden ana fikri bulmasn beklemek zordur. Bu zorluu yenmek iin rencilere "Bu metinle ilgili bir resim yapsaydnz bu resme ve metne nasl bir slogan bulurdunuz?" diye sorulur. Verilen yant metnin ana fikrini buldurur.


Metnin konusu: Bu metin ne anlatyor?
Metnin ana fikri: Bu metnin vermek istedii ileti nedir?
Metnin yardmc fikirleri: Bunlar anann yardmclardr. Yani metinde geen dier fikirlerdir.
Metnin ana duygusu: renciye duygu kavramn hatrlatnz. Ondan sonra "Metnin ana duygusu ne olabilir?" diye sorunuz.


7. AAMA (5-10dk) RENCLERN YAZILARININ OKUNMASI


rencilere bu metinle ilgili verilen ev devlerinin sunu aamasdr.
renciler tarafndan yazlan veya izilen rnlerin yapan renciler tarafndan snfa sunulmas aamasdr. renci rn hazrlay srecini anlatr; neyi,nasl yaptn belirtir. Eer hikaye, iir veya metin yazmsa snfa okur. Snfa olumlu ve olumsuz eletirisi yaptrlr.


Bu ekilde metin almas bitmi olur. En fazla harcanacak sre: 100 dk olarak hesaplanmtr.


Diksiyon dersler, Trke konuma dersleri, Dzgn konuma dersleri




"Ayrlk olmasayd, birlikteliin deeri anlalr myd ?" (A.R.T)
05-08-2012 04:18
Web Bul Rep Ver Alnt
« nceki | Sonraki »


Bu Konudaki Mesajlar
Bir Buuk Saatte Mkemmel Trke Konuun - Arzu Rana - 05-08-2012 04:18

Benzeyen Konular
Konu: Yazar Cevaplar: Gsterim: Son Mesaj
  ELS- ngilizce Dergi Seti (Trke anlatml-35 adet) KaRNeC 8 56,671 01-09-2014 03:54
Son Mesaj: dilciyiz
  Gramer Teknii le ngilizce Grsel Eitim Seti – Trke Anlatml KaRNeC 1 2,779 04-01-2014 02:47
Son Mesaj: svm
  CorelDRAW Graphics Trkce Grsel Eitim Seti KaRNeC 0 683 16-04-2013 06:19
Son Mesaj: KaRNeC
  Yeni Balayanlar in Photoshop Eitim Seti Trke KaRNeC 0 1,012 04-08-2012 03:14
Son Mesaj: KaRNeC

Konuyu grntleyenler: 1 Misafir

Forum Atla:

kampanyalar | hamile kyafetleri | Replika saat | kurumsal SEO danman | n11 entegrasyon | mara haberleri

retmen Sitesi

retmen Siteleri



retmen Sitesi | letiim | Yukarya dn | erie Dn | Mobile Version | RSS

Trke eviri: MyBBTrkiye
retici: MyBB, 2002-2018 MyBB Group.

MyBB & SEO nSiDe

retmenSitesi.nfo Google Gizlilik Politikasna riayet etmektedir