480 defa görüntülendi.

Öğretmenlerle ilgili personel stratejimizi gözden geçirmeliyiz

KaRNeC
Site Kurucusu
*******


Mesajlar: 19,178 Katılma Tarihi: 26-02-2011 Rep Puanı: 123 Durum: Çevirimdışı

Mesaj: #1
Öğretmenlerle ilgili personel stratejimizi gözden geçirmeliyiz


Daha önce bu köşeden kamu kesiminin personel stratejisinin olmadığını yazdık ve önerilerimizi sunduk. Bugünkü yazımızda ise öğretmenlere ilişkin nasıl bir personel stratejimizin olması gerektiğini açıklamaya çalışacağız.


Modern anlamda stratejinin tanımı

Strateji genelde risk ve belirsizlik halinde eksik bilgiyle karar alma yöntemi olarak, daha dar anlamda ise bir amacı gerçekleştirmek için belirlenen hareket tarzı olarak tanımlanmaktadır. İşte bu tanımdan sonra izlenmesi gereken stratejilere bakalım ve neler olması gerektiğini ve bu konuda neler yapılması gerektiğini açıklamaya çalışacağız.

1- Öğretmen stratejisi oluşturulmadan önce yapılması gerekenler
Öğretmen olma süreci her şeyden önce zor bir süreçtir. Ciddi bir hazırlık yapmadan öğretmen olmak kolay bir şey değildir. Kaldı ki öğretmen adaylarının dershanelerden geçmeden öğretmen olmaları da oldukça zorlaşmıştır ve dershaneler bu sürecin önemli bir aktörü olmuştur.

Öğretmenlerle ilgili strateji oluştururken öncelikle öğretmen alım süreci geniş katılımlı bir çalıştayla masaya yatırılmalı ve tarafların bu konudaki görüşleri alınmalıdır. Öğretmen olma sürecinin zorlukları, öğretmen alım kaynakları, öğretmen alım süreci, öğretmen alım sürecinde dershanelerin rolü, eğitim fakültelerinin öğretmen yetiştirmedeki artı ve eksileri, bu alandaki kaynak sorunları ve yapılabilecek iyileştirmeler, öğretmen arz ve talep dengesindeki sıkıntılar, arz fazlalığının nasıl eritileceği, eş durumu atamaları ve bu konuda yaşanan sorunlar, öğretmen eşlerinin statüsü, yetersizliği tespit edilen öğretmenlerin ne yapılacağı, öğretmenlerin yetersizlik tespit yöntemleri, öğretmen alım yöntemlerinin sıhhati, yeni alım yöntemi geliştirip geliştirilemeyeceği, en ideal yöntemin sadece yazılı sınav yöntemi olup olmadığı, öğretmenlerin hizmet içi eğitimi, öğretmenlerin yükselişinde esas alınacak yöntemler gibi birçok sorun ve çözüm önerisi bu çalıştaylarda masaya yatırılmalıdır.

İllaki çalıştay yapmaya da gerek yoktur, taraflardan konuyla ilgili yazılı görüş alınması dahi ciddi bir mesafe alınmasına katkı sağlayacaktır.

2- Öğretmen stratejisi akademisyenler ve uygulayıcılarla birlikte hazırlanmalıdır
İşte yukarıda belirtmiş olduğumuz çalışmalar neticesinde üniversitelerinde katılımıyla mutlaka öğretmenlerle ilgili bir personel stratejisi oluşturmalıyız ve bu stratejimiz bakandan bakana da değişmemelidir.
Amacımız nitelikli nesiller yetiştirmekse bunun yolu iyi eğitilmiş öğretmen ve personel profilinden geçmektedir. Öncelikle uygulamanın içerisinde olanlar, sendikalar ve akademisyenlerin görüşleri alınarak hazırlanacak öğretmen stratejisi bu işin ilk adımı olacaktır.

Hatta muhalefet partilerinin strateji hazırlığındaki görüşlerinin alınması da oldukça önemlidir ve yol gösterici olacaktır diye düşünüyorum.

3- Strateji oluşturmada iyi uygulamalar dikkate alınmalıdır
Diğer ülkelerin iyi uygulamaları ve özel sektör iyi uygulamalarının araştırılması yapılmadan hazırlanacak öğretmen stratejisi ise bir ayağı aksak bir düzenleme olacaktır. Çünkü, özel sektör iyi uygulamaları, kamuya ciddi bir yol göstericilik sağlayacaktır.
Hazırlanacak strateji akabinde ise yıllar önce hazırlanmış ve hala yürürlükte olan mevzuatın biran önce değiştirilmesi gerkmektedir. Zaten esaslı bir strateji hazırlığından sonra mevcut mevzuatın ne kadar yetersiz olduğu görülecektir. Strateji hazırlandıktan sonra bakandan bakana strateji değişikliği de zorlaşacaktır.

4- Strateji hazırlama sürecine sendikalar mutlaka dahil edilmelidir

Öğretmenlerle ilgili strateji oluşturmada memur sendikalarının önemli bir katkı sağlayacağını düşünüyorum. İstediğimiz düzeyde olmasalar da her geçen gün memur sendikaları üyelerinin haklı taleplerini hukuki zeminde ilgililere iletmede olgunlaşmaktadırlar. Öğretmenlerin sorunlarını sahada en iyi bilenlerin memur sendikaları olduğunu söylemek abartı olmasa gerektir. Dolayısıyla sendikalardan gelecek görüşler strateji hazırlığında ciddi bir katkı sağlayacak ve ilerde oluşabilecek sıkıntıları en düşük seviyeye çekecektir.

Ümit ederiz ki bu önerilerimiz ilgiler nezdinde değer bulur ve dikkate alınır.
Eğitim uzmanlığına atanan her öğretmenin ek göstergesi 3000 değildir
Geçen hafta bu köşede yayımlanan 'öğretmenler sınavsız eğitim uzmanı olabilecek ve ek göstergeleri 3000 olacak' başlıklı yazımızla ilgili çok sayıda soru aldık.

Açıklanması gereken önemli bir husus ise eğitim uzmanı kadrosuna atananların tamamının ek göstergesinin 3000 olup olmayacağıdır. Eğitim uzmanlığına atanan her öğretmenin ek göstergesi 3000 değildir ve eğitim uzmanlığına sınavsız geçiş hakkı sadece Milli Eğitim Bakanlığı kadrolarında bulunanlar için geçerlidir.

7 Eylül 2012 tarihli Resmi Gazete'de yayımlanan Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliğinde yapılan değişiklik sadece Milli Eğitim Bakanlığındaki eğitim ve öğretim hizmetleri sınıfına dâhil kadrolarda çalışanlar içindir. Yani başka kurumlarda çalışan bir öğretmen sınavsız olarak eğitim uzmanı kadrosuna atanamaz. Ya da başka kurumlardaki bir öğretmen Milli Eğitim Bakanlığındaki eğitim uzmanı kadrosuna atanmaz. Öncelikle MEB kadrosuna geçilmesi gerekmektedir.

Daha önceki yazımızda 'değişikliğe göre Millî Eğitim Bakanlığında eğitim ve öğretim hizmetleri sınıfına dâhil kadrolardan eğitim uzmanı kadrolarına yapılacak atamalarda sınav aranmayacaktır. 1. derece öğretmen kadrosunda görev yapan öğretmenin eğitim uzmanı kadrosuna atanması halinde ise ek gösterge 657 sayılı Kanunun 43/B maddesi hükmü gereğince 3000 olacaktır. Öğretmen kökenli olmayan eğitim uzmanlarının ek göstergesi ise 2200 dür. Bunun maddi anlamı ise 57 TL fazla ödemedir' ifadesini kullanmıştık.
Bu açıklamanın yeterli olmaması nedeniyle konuyu başka bir örnekle açıklamak gerekirse; 6. dereceli kadroda görev yapan bir öğretmen 5. dereceli eğitim uzmanı kadrosuna atanırsa daha sonra derecesi 1 olsa dahi 3000 ek göstergeden yararlanamaz. Bu ifademizin dayanağı ise 657 sayılı Kanunun 43/B maddesidir.

Sonuç olarak 3000 ek göstergeden yararlanmada öğretmeninden öğretmenine farklılık olacaktır diyebiliriz.


Ahmet Ünlü / Yenişafak
16-09-2012 11:51
Web Bul Rep Ver Alıntı
« Önceki | Sonraki »


Bu Konudaki Mesajlar
Öğretmenlerle ilgili personel stratejimizi gözden geçirmeliyiz - KaRNeC - 16-09-2012 11:51

Benzeyen Konular
Konu: Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj
  Milli Eğitim Personel Genel Müdürü’ne hapis! Arzu Rana 0 579 02-09-2013 08:39
Son Mesaj: Arzu Rana
  SYDV Saçmalıkları (Personel Alımındaki Tutarsızlıklar) Yeliz 0 587 21-09-2012 12:50
Son Mesaj: Yeliz
  TRT Personel Alımında Kadrolaşma Yönetimi İtirafı KaRNeC 0 1,464 06-09-2012 07:37
Son Mesaj: KaRNeC

Konuyu görüntüleyenler: 2 Misafir

Forum Atla:

tanıtım haberi- son haberler- haber- kahramanmaraş haberleri- wikigazete.com- Hava Durumu- -

Öğretmen Sitesi

Öğretmen Siteleri



Öğretmen Sitesi | İletişim | Yukarıya dön | İçeriğe Dön | Mobile Version | RSS

Türkçe Çeviri: MyBBTürkiye
Üretici: MyBB, © 2002-2017 MyBB Group.

MyBB & SEO İnSiDe

ÖğretmenSitesi.İnfo Google Gizlilik Politikasına riayet etmektedir