bursa escort-escort beylikdüzü bayan-bursa escort-escort istanbul bayan-escort istanbul bayan-bodrum escort-gaziantep escort-marmaris escort bayan-kayseri escort-sakarya escort-samsun escort-mersin escort bayan-bursa escort-kocaeli escort-ataşehir escort-istanbul escort bayan-bursa escort-bursa escort-istanbul escort-tuzla escort bayan Memur-Sen'in zm Sreci Raporunda Neler Var retmen Sitesi



585 defa grntlendi.

Memur-Sen'in zm Sreci Raporunda Neler Var

Levent Yamurolu
Yardmc Doent
***


Mesajlar: 164 Katlma Tarihi: 11-09-2011 Rep Puan: 20 Durum: evirimd

Mesaj: #1
Memur-Sen'in zm Sreci Raporunda Neler Var
Wmal.net Kahramanmara zel Anaokulu A101 AktelGoogle sra bulucu
mage

Memur-Sen, zm srecine ynelik bir rapor hazrlad. Babakan Recep Tayyip Erdoan'n nceki gn stanbul'da akil adamlarla yapt ilk toplantda Genel Bakan Ahmet Gndodu tarafndan dile getirilen ve Babakan'a sunulan raporda, zme ynelik 36 maddelik neri yer ald.


Memur-Sen, zm srecine ynelik bir rapor hazrlad. Babakan Recep Tayyip Erdoan'n nceki gn stanbul'da akil adamlarla yapt ilk toplantda Genel Bakan Ahmet Gndodu tarafndan dile getirilen ve Babakan'a sunulan raporda, zme ynelik 36 maddelik neri yer ald.

zm srecinin etnik tema yerine insan haklar, insan onuru ve ifade zgrl esas alnarak yrtlmesinin nemine dikkat ekilen raporda, blge kalknmasndan eitime, srecin doru ynetilmesinden demokratiklemeye kadar bir ok konu balna yer veriliyor.

MEMUR-SEN TARAFINDAN HAZIRLANAN ZM SRECNN N RAPORU U EKLDE:
lkemizin siyasi, ekonomik ve sosyolojik sorunlarnn zm esasen demokratiklemeye dayanyor. Demokratik bir toplum ve bu topluma hizmeti kendine iar edinmi sosyal hukuk devletini ortaya karmann n artlarndan biri hi kukusuz milli birlik ve beraberlie (kardelie) ynelen btn tehditlerin el birliiyle ortadan kaldrlmasdr. Demokrasi, milli egemenlik ve kardelik temal milli birlik; ayn corafyay lke olarak gren insan topluluunun temel asgari mterekleridir.

Demokrasinin btn kural ve kurumlaryla tam ve koulsuz yaand Trkiye; lkenin btn bireylerinin kendisini eit vatanda grebilmesini gerektirir. Eit vatandal gerekten yaanan bir deer haline getirmekse, insan ve onurunu esas alan bir siyasal sistemle mmkndr. Bylesi bir siyasal sistem, huzur ve gven ortam ncelikle ayn corafyada yaayanlarn ortak iradesine ve mcadelesine ihtiya duyar.

lkemiz, vatanmz, memleketimiz, medeniyet diyarmz, Anadolumuz; asr aan fakat zellikle son otuz ylda terrle beslenen/terrden beslenenlerce oluturulmak istenen bir ayrtrma/tekiletirme iklimine mahkum edilmeye allmtr. Silahlanarak daa kmann makul, insani bir tavrla hak aramann araz sayld bir zemin oluturmak istenmitir. Bu iklimin oluturduu tablo arlkla, kamu btesine maliyet bazl verdii zarar zerinden okunsa da asl zarar, hi kukusuz beeri sermayemiz zerinde gerekleti. Birbirinin hsm olan kltrleri birbirinin hasm olarak gsteren fikir fakirlii, sistematik bir ekilde zihinlere dayatld. Kltrlerin birlikteliine, farkllklarn zenginliine dayanan medeniyet mozaiimizin zeri, kardeliin stne perde ekme heveslilerince daksillenmeye alld.

Bunlar niin yayoruz? Bize bunu kim yapyor? Kim hakl, kim haksz? Kim madur? Kim marur? Bize maliyeti ne? Bunun arkasnda hangi odaklar, hangi lkeler var? Terrle mcadele iin nasl kaynak retebiliriz, ne kadar bte ayrabiliriz? sorularna cevap aramann veya cevap bulacak olmann telayla asl soruyu Nasl zeriz? sorusunu sormay unuttuumuz ve bu soruya cevap aramadan geirdiimiz ksa saylmayacak bir zaman dilimini hep birlikte yaadk. Bu soruyu sormann ve cevaplamann ihanet olarak grld, fikri esaretle kar karya kaldk. Makulun ve makbulun zm paydalnda olduunu hatrlatan basiret ve feraset medeniyetimiz sayesinde gecikerek de olsa; zm iradesinin zihinlerle, kardelik senfonisinin gnllerle birletii bir iklimi nihayet hep birlikte oluturduk ve hep birlikte kalc hale getireceiz. ldrmek ve lmek yerine birlikte yaamann, stnlk taslamak yerine medeniyet deerlerimizi mukim klma mcadelesinde st sorumluluklar almann bize yaktn, nihayet hatrladk.

yiliin, gzelliin ve ahlakn araycs ve aratcs, ruhumuzun giysisi bedenlerimizin, vcutlarmzn isminden te bir anlam ifade etmemesi gereken rklarn, etnik kimliklerin ncelenmesine, nemsenmesine dayanan kan aktmay mahir sayan zihniyetlere srtmz dnerek yaradln, imann, insann, irfann merkezi olan ruhlarn can olmas, can kardeliine inanarak kucaklamas iin yzmz de gnlmz de birbirimize dndmz yeni bir zemine ve yeni bir zamana sahibiz artk.

Blmeye alanlar, blmeye azmettirenlere inat, refah adilce bleceiz, mutluluu bleceiz, bu lkeyi paylamak, bu lkeden pay almak iin kafa yoranlara inat medeniyetimizi, lkemizi, kardeliimizi, onurumuzu korumak, yceltmek, gelitirmek ve bytmek adna sorumluluk paylaacaz, klfetten pay alacaz.

Yedisinden, yetmiine; erkeinden, kadnna; yalsndan, gencine; kylsnden, ehirlisine; batlsndan, doulusuna; yoksulundan, zenginine; memurundan, iisine; engellisinden, iftisine; bu lkenin btn insanlarnn insanca yaamasna, onurlarnn korunmasna, demokrasiyle ynetilmesine katk sunacaz.

Kimlii, kltrel ba, inanc ne olursa olsun sorunlarla yaamak zorunda braklanlarn nce insan olduunu hep birlikte ifade etmeliyiz. Trkiye Cumhuriyeti'nin daha da tesi Anadolu'yu kendisine mesken klan medeniyetin -farkllklarn, bir arada yaamann ve bamszlk iin birlikte mcadele etmenin engeli olarak grmeyen- farkl kimliklerin ortak mcadelesiyle kurulduunu, nev- nema bulduunu birlikte idrak edeceiz. Bamszlna ve medeniyet deerlerine ynelmi yedi dvelin saldrsna kar birlikte savaan medeniyet mensuplarn aradan yz yl bile gemeden birbirleriyle terr zerinden konuacak hale getiren kirli oyunlar, hep birlikte ifa edeceiz, bu oyunlara bir daha dmeyecek basireti hep birlikte hayata geireceiz.

ocuklarmza, gelecek kuaklarmza cesarete dayal kahramanlk destanlaryla snrl bir tarih, bir lke ve bu tarihi kendisine varlk nedeni olarak gren bir devleti makbul bir tereke olarak sunmay yeterli bulamayz. rfanla yorulmu basiret iklimi, ilimle bezenmi feraset siyaseti, demokrasiyi hukuk devletiyle talandrm sosyal refah devleti, ocuklarmza, geleceimize borcumuzdur. Bu borcun bi hakkn denmesi; ocuklarmza, genlerimize terrden arnm bir corafya, ayrmclktan kurtulma hedefinde uzlam bir toplumsal mutabakat, huzur ve refah birlikte reten medeniyet deerleriyle ina edilmi bir zemin teslim etmekle mmkndr. Bizim iin zm srecinin ad da anlam da, gerei de, hedefi de budur.

Btn mesaimiz, btn meselemiz, kendi vatandana hibir ayrm yapmadan, hizmet eden, hrmet eden bir devlet resmi ve devlet aygt ortaya karmaktr. Blmek isteyenlerin, blclerin, blgecilik yapanlarn heveslerini kursaklarnda brakmaktr. zme katk sadece gemiten bugne yaplan yanllarn neler olduunu ve nasl dzeleceini belirlemekten ibaret deildir. Gelecekte ayn kirli senaryolarn bu corafyada yeniden sahneye konmamas iin, milli birlik ve kardelik idrakini zirveye tayan kadim bir toplumsal mutabakat, sarslmaz ve yklmaz bir ekilde yeniden hayata geirmektir.

Biz, eylemlerinde akl, hedeflerinde kalbi merkeze alan insani bir medeniyetin bugnk mensuplar olarak; hepimizin Trkiye'sini birlikte var edecek byk bir miladn, baarmaktan baka seenei bulunmayan gnl elileriyiz.

inden getiimiz srete yaplmas ve yaplmamas gerekenleri, phesiz hep birlikte, ortak aklla, yerli bir dille ortaya koyacaz. Ancak, bugne kadar ortaya koyduumuz ve zaman ierisinde deklare ettiimiz deerlendirmelerimizi bir n alma olarak dikkatinize sunmak istiyorum.

1- Akil insanlarn grev sresi, grev alanlar belirlenmeli ve almalar belirli aralklarla gerekli hassasiyetler de gzetilerek kamuoyuyla paylalmaldr.

2- zm sreci, etnik temal deil insan haklar, insan onuru ve ifade zgrl esas alnarak temel hak ve hrriyetler temelinde yrtlmelidir.

3- Sre, telala deil mutedil ve belirli bir takvime bal olarak yrtlmelidir. Siyasi bir kaosun olumasna ve toplumun tereddtlerinin fiili tepkilere dnmesine zemin oluturulmamasna azami zen gsterilmelidir. zm srecinin, devlet-millet kaynamas ve tekiletirmeyen devlet aygtnn birlikte tesisi olduu vurgusu n plana karlmaldr.

4- Trkiye genelinde kamuda uygulanacak klk-kyafet zgrl, hem Trkiye'nin genel olarak demokratiklemesine hem de dindar insanlarn yaad Dou ve Gneydou Anadolu'nun srece daha olumlu katklar yapmasna frsat oluturacaktr.

5- Eitim sisteminin, toplumun deerleriyle rtr bir uygulama ierii kazanmas adna karma eitim mecburiyeti kaldrlmal, eitim kurumlarnda Andmz retorii uygulamasna son verilmeli, eitim kurumlar bata olmak zere kamu kurum ve kurulularnda namaz klanlarn ihtiyacn karlayacak yer tahsisi yaplmaldr.

6- Yoksul ve yoksun ailelerin ocuklarna ynelik tevik almlar yaplmaldr. zellikle, milli gelirden en az pay alan 15 l'e ynelik bu kapsaml geni perspektifli bir tevik ve tedbir paketi ivedilikle hayata geirilmelidir. (rnein, Anayasa Mahkemesi tarafndan iptal edilmesi nedeniyle hayata geirilemeyen on bin fakir rencinin zel retim kurumlarnda renim grmesine ynelik devlet katks uygulamas kapsam geniletilerek ve kamu vicdannda tereddtler oluturmayacak ekilde yeniden hayata geirilmelidir.)

7- Yerel ynetimlerin dk gelirli ailelere mensup rencilere salad karlksz burs uygulamasnn Anayasa Mahkemesi tarafndan iptali nedeniyle oluan maduriyetleri de giderecek ekilde, daha geni kapsaml burslar vermesi iin yerel ynetimler yetkilendirilmelidir.

8- Personel temininde glk ekilen hizmet alanlarnda istihdam edilecek personele ynelik, tevikler ngrlmeli, bylelikle terr faaliyetlerinin youn olduu illerde isteksiz, gnlsz ve mecburiyete dayal olarak grev yapan kamu grevlilerinin gnlllk ve isteklilik katsays arttrlarak toplumsal hayata katk ve katmlar arttrlmaldr.

9- Askeri yksek yarg kurumlar lavedilmeli ve askeri mahkemeler sadece disiplin sularna ynelik yetki ve greve sahip olmaldr. Gemi dneme ait askeri yarg kararlar nedeniyle (12 Eyll dnemi gibi) oluan maduriyetler giderilmelidir.

10- Terrn kendisine merkez olarak belirledii illerde, i ve d turizm faaliyetleri arttrlarak, hem normallemenin salanmas hem de ekonomik adan yeni istihdamlara kap aralanmas srecin hzla tamamlanmasna katk salayacaktr. Ayrca, farkl kltrlerin, farkl inanlarn ve farkl medeniyetlerin mensubu olan bireylerin ziyaretleri, rka dayal, etnik kimlie mesaj vermeyi hedefleyen abalar etkisiz hale getirecektir.

11- iddet ve silah ars iermeyen her trl fikir ve eylem, dnce ve ifade zgrl kapsamnda deerlendirilmeli ve buna ilikin Anayasal teminat btn bireylerce hissedilecek ekilde hayata geirilmelidir. Bu kapsamda, tutukluluk sreleri de yeniden gzden geirilmelidir.

12- kence ve kt muamele sular, zamanamna tabi olmamal, zellikle Mamak ve Diyarbakr cezaevlerindeki ikence ve kt muamele ile ilgili geriye dnk soruturma balatlmal; failleri cezalandrmak mmkn olmasa dahi madurlara ynelik zr ve tazmin uygulamalar hayata geirilmelidir. Dier taraftan Kemal TRKLER, Turgut ZAL, Muhsin YAZICIOLU, Eref BTLS, Gaffar OKAN gibi toplumda travma oluturan lmler/faili mehul suikastlar aydnlatlmal ve zamanam olmamaldr.

13- Gemite terr ve bugnse zm srecinde medya, iyi bir snav verememitir. Terr olaylarnn aktarlma ekli bakmndan tm kanallar, toplumun zihninde belirsizlikler oluturmakta ve ajitasyona ak bir sosyolojik form oluturmaktadr. Toplumun yaknlamasn deil, birbirinden uzaklamasn ve birden fazla taraf olumasn tetikleyen balk ve ierikle haber yaplmaktadr. Toplumu, siyaset kurumundan, sivil toplumdan hepsinden nemlisi birlik ve kardelik psikolojisinden uzaklatrmakta ve soutmaktadr.

Yazl ve grsel medya yaynlar zerinden bakldnda; Diyarbakr'da, Hakkari'de, Tunceli'de terr ve onunla mcadele dnda baka bir hayat eylemi bulunmamaktadr. Oysa o illerimizde de, tpk Sakarya'daki, Burdur'daki, Trabzon'daki, stanbul'daki gibi ticari hayat, elence hayat, dini hayat ve eitim hayat eylemleri gereklemektedir. Bu illerimizde de, dnler, asker uurlama trenleri, Hacca uurlama ve Hacc'dan gelen yaknlar karlama faaliyetleri yaplmaktadr. Ancak, ne yazk ki bu illerimizden bu faaliyetlere dair grntler medya organlarnda ya hi yer almamakta ya da minimize dzeyde tutulmaktadr. Dier taraftan, medya ve mensuplar bu illerimizde siyaset kurumundan daha fazla vatandala ve toplumla temas etmekte, bu temas arlkla terr ve madurlar zerinden gerekletirilmektedir.

14- Televizyon dizilerinde, terr ve terrle mcadele faaliyetlerini konu edinen dizilerin yapmcs ve senaristleri ile grlerek, zm sreci erevesinde senaryolarnda konsept deiiklii yapmak suretiyle srece katk salayacak bir ierik sunmalar konusunda beklenti ortaya konmaldr. atmalar ve etnik ayrlklar yerine Trkiye'nin kresel aktrlk hedefinden kaynaklanan sorumluluk ve eylemlerini konu edinen bir kurgu oluturulmas konusunda tavr gelitirmeleri beklentisi de ayn kapsamda dile getirilmelidir.

15- Akil insanlarn faaliyetlerinin koordine ve sekretaryas iin; gvenlik eksenli bir kurum olduu da dikkate alnarak sadece Kamu Gvenlii Mstearl tarafndan yrtlmesi yerine kamu idaresine ynelik toplumsal ikayetlerin zm merkezi olarak tasarlanan Kamu Denetilii Kurumu'nun ve/veya insan haklar ihlalleri ve ihmallerine ynelik almalar yrten nsan Haklar Kurumu'nun birlikte ve e gdm ierisinde yrtebilecekleri bir organizasyon kurulmaldr.

16- Tm Trkiye'de ve zellikle de terr faaliyetlerinin gerekletirildii illerin Vali ve Emniyet mdrleri bata olmak zere idareciler, sivil toplum kurulularndan yeterince yararlanmamakta ve muhatap almamaktadr. zellikle mlki amirler, ideolojik grleri ve ye saylar ynyle ayrm yapmadan terr sorunun yaand illerdeki sivil toplum kurulularnn tamamyla grmelidir.

17- Genlik ve Spor Bakanl tarafndan balatlan niversite ligi gibi Trkiye genelinde toplumsal kaynamay ve sosyal hareketlilii salayacak etkinlikler arttrlmaldr. rnein, barolar, ticaret ve sanayi odalar, memur ve ii konfederasyonlar, meslek odalar ve benzeri kurumlar arasnda da sosyal ve kltrel ligler oluturulmaldr.

18- zm srecinin bir sonucu olarak terr rgtnn silahl eylem yapmamas gerei karsnda, siyasi partilerin bata grup toplantlar olmak zere birbirlerine ynelik sert aklamalar srece umutla bakmay engelleyen bir alan olarak karmza kmaktadr. Siyasi partiler ve liderler bu tarz terk etmeli, zm destekleyecek bir dili benimsemelidir.

19- Aile ve Sosyal Politikalar Bakanl, Genlik ve Spor Bakanl, Kltr ve Turizm Bakanl ve Milli Eitim Bakanl gibi dorudan insan temasl hizmetler sunan ve zm srecinin nihai hedefi olan milli birlik ve kardelik zemininin kurulmasna ikamesiz katklar sunacak olan Bakanlklarn merkez ve tara tekilat birimlerinin daha fazla sorumluluk almas salanmal, bu kapsamda strateji belgelerini retmeleri ve mevcut hizmetlerini bu erevede ivedilikle gncellemelerine ynelik admlar atlmaldr.

20- Terr faaliyetleri nedeniyle hayata geirilen koruculuk sistemi, zm srecinin bir paras olarak lavedilmeli ve sistemdeki mevcut personel toplum yararna alma kapsamndaki hizmetlerde deerlendirilmelidir.

21- Anadolu corafyasnn tarihinin resmi ideoloji eksenli yazlmasndan kaynaklanan ayrc dil terk edilmeli ve gerek-yaanm tarihin milli birlik ve kardelik perspektifi ile yeniden yazlmas noktasnda bir alg ve hedef ortaya konmaldr.

22- zm srecinin btn Trkiye'de maksimum dzeyde destek verilmesini salamak iin bu konuda hassasiyeti bilinen Karadeniz, Ege, Anadolu ve Marmara blgesinde yaayan vatandalarn srle ilgili tereddtlerini gidermeye ynelik zel aba sarf edilmelidir. Bu srecin, niter devlet yapsna ynelik deiimlere kap aralayaca ynndeki sylemlerin, gerei yanstmad vurgusu sklkla dile getirilmelidir. Blgeyi, kresel aktr zellii tayan, medeniyet vurgusunu iyi yapan siyasi aktrlerin, sivil toplum liderlerinin, fikir ve dnce dnyas insanlarnn daha fazla ziyaret etmesi salanmaldr. Ayrca, blgede yetimi ve bugn nemli sivil toplum kurulularnn bandaki liderler ile kanat nderlerinin blge insanyla temasn artran etkinlikler gerekletirilmelidir.

23- Etnik bir dil yerine hakem bir dil (toplumun ortalamasn yakalayan bir dil) ve slam, medeniyet ve kardelik dili kullanlmaldr.

24- Melle Alm'n olumlu bir gelime olarak grmekle birlikte bata blgedeki din grevlileri olmak zere Trkiye'deki tm din grevlilerine kardelik projesi anlatlmaldr. Ayrca din grevlilerinin entelektel birikimlerinin arttrlmas iin hizmet ii eitim seminerleri yaplmaldr.

25- Srece kar temkinli bir yaklam gelitiren gruplarn ekinceleri dikkate alnmal, bu gruplarn alglar iyi ynetilmelidir.

26- zm srecine kadn eli demelidir. Bu kapsamda blgedeki kadnlar ile dier blgelerdeki kadnlarn zm srecinde birlikte hareket etmeleri salanmaldr. Siyasi partilerin, sivil toplum kurulularnn, sendikalarn kadn kollar blgede sosyal sorumluluk projeleri uygulamaldr.

27- Edebiyat, iir, dnce ve fikir dnyamzn insanlarnn yer ald dernek ve vakflar blgede sosyal etkinlikler yapmal, blgenin insan olan Ahmedi Hani, Bedizzaman, Seyyid Abdlhakim Arvasi Mehmet Akif NAN ve benzeri kiilerin fikir ve dncelerinin kamuya mal edilmesini salayacak etkinlikler gerekletirilmelidir.

28- zm srecinden nce kendiliinden, doal bir ekilde terrn bitmesi iin aba sarf eden platformlara dahil sivil toplum kurulular ile il il diyaloa geilmeli ve temas artrlmaldr.

29- ehit aileleri ve gazilerle bu srete mutlaka temas kurulmal, srecin onlar ilgilendiren ynleri konusunda her aamada bilgi aktarlmal ve ehit aileleri ve gazilerin dernek ve vakflaryla srekli bir iletiim kanal oluturulmaldr. ehitlerin aziz hatralarna, ailelerine ve gazilere ynelik en ufak incitici bir beyann ya da onlar tartma konusu yapacak yaklamlardan zenle uzak durulmaldr.

30- Devlete ve kurumlarna gven sorununa kaynaklk eden faili mehul cinayetler ve kayp kiiler konular zme kavuturulmaldr.

31- Devletin btn faaliyetlerinde, effaf ve hesap verebilir olmas salanarak Derin Devlet yaplanmasna kap aralayan hukuki boluklar giderilmelidir.

32- iddeti ara ve ama olarak grmedike her dncenin zgrce dile getirilebildii dnce ve kanaat zgrl alannn olumas salanmaldr. Bireysel zgrlk alan geniletilerek herkesin anadilini konumas, kltrn yaamas ve yaatmas hak olarak grlmeli ve bu erevede bir toplumsal alg ve kabuln olumasna zemin hazrlanmaldr. Trkiye'nin farkl kimlik ve kltrlerin ortak resmi olduu bilinci oluturulmal, kimlik ve kltr farkllklarnn btnden ayrma ve btnden ayrlma sylemlerine malzeme yaplmas engellenmelidir.

33- zm srecinde zmn merkezine kii, siyasi parti, iktidar gibi unsurlar deil millet koyulmaldr.

34- Ekonomik ve Sosyal Konsey, zm srecinin parametrelerini esas alan bir gndemle en ksa zamanda toplanmal ve sre dahilinde ortaya konacak ekonomik ve sosyal politikalara ilikin neriler gelitirmelidir.

35- Terrle mcadele iin 400 milyar TL harcand gereinden hareketle, terr tercihine kaynaklk eden blgeler aras gelimilik farkllklarn ortadan kaldran ve terrle mcadeleden nce terr eilimiyle mcadeleyi esas alan sosyo-ekonomik tedbirler ile eitim, kamu idaresi, kamu hizmeti ve ticari ilikiler eksenli tedbir ve tevik paketleri uygulamaya konulmaldr. Bu kapsamda;
a) Gney Anadolu Projesi(GAP) ile Dou Anadolu Projesi(DAP), hzla tamamlanmaldr.
b) Dou ve Gneydou Anadolu blgesindeki snr illeri bata olmak zere snr illerinin ticaret hacmini artrmak amacyla snr ticareti uygulamalarnn etkinlii ve kapsam geniletilmelidir.
c) Genlerin nitelikli i gc kapsamnda deerlendirilmesini salayacak meslek edindirme kurslarnn says artrlmal ve bu kurslar tamamlayanlarn istihdamlarn salayacak kamu-zel sektr ibirlii organizasyonlarna zemin hazrlanmaldr.
d) Kamu grevlilerine, blgesel kalknmlk dzeyi dk blge ve illerde grev almak ve daha uzun sre kalmak noktasnda motive edecek ilave mali ve sosyal haklar verilmelidir.
e) Terr faaliyetlerinin youn ekilde yaand il ve ilelerin mlki amirleri, gvenlik ve kolluk kuvvetleri sorumlular ile milli eitim mdr, mft vb. st dzey kamu grevlileri, halkla i ie olmak noktasnda bata dini ve milli bayramlar bata olmak zere her tr sosyal etkinlik ve faaliyette Devletin gcn deil glen yzn esas alan temsil anlayyla hareket etmelidir.

36- zm srecinin ana konusu lkemizin mevcut sorunlarnn ve vizyonunun bir ksmn ihtiva etmektedir. Sre ierisindeki abalarn kalc deerler ve srdrlebilir bir huzur ortam ina etmesi, yaamakta olduumuz sorunlarn varlna kaynaklk eden ve zm abalarnn nnde set oluturan mevcut Anayasann vesayeti ve tekiletirmeye dayanak yaplan ruhundan kurtulmaya baldr. Bu nedenle, asli ve kalc zmler ancak ve ancak katlmc demokrasiyi destekleyen ve insan onurunu esas alan bir ruha sahip yeni ve sivil bir Anayasayla mmkndr. Bu nedenle, yeni Anayasa talebi ve iradesi sre ierisinde mutlaka ifade edilmelidir.
05-04-2013 10:47
Web Bul Rep Ver Alnt
« nceki | Sonraki »


Bu Konudaki Mesajlar
Memur-Sen'in zm Sreci Raporunda Neler Var - Levent Yamurolu - 05-04-2013 10:47

Benzeyen Konular
Konu: Yazar Cevaplar: Gsterim: Son Mesaj
  12 Ekim Perembe A101 Aktel rnlerde Neler Var? KaRNeC 0 454 10-10-2017 07:38
Son Mesaj: KaRNeC
  2014'te hangi memur ne maa alacak? KaRNeC 0 829 24-09-2013 04:51
Son Mesaj: KaRNeC
  Geen yl hangi kurumdan ka memur ayrld? KaRNeC 0 499 11-04-2013 01:56
Son Mesaj: KaRNeC
  Hangi Kurum Ka Memur Talebinde Bulundu ? te Veriler... KaRNeC 0 683 08-04-2013 11:13
Son Mesaj: KaRNeC

Konuyu grntleyenler: 1 Misafir

Forum Atla:

kampanyalar tantm yazs Replika saat kurumsal SEO danman seim anketi

retmen Sitesi

retmen Siteleri



retmen Sitesi | letiim | Yukarya dn | erie Dn | Mobile Version | RSS

Trke eviri: MyBBTrkiye
retici: MyBB, 2002-2018 MyBB Group.

MyBB & SEO nSiDe

retmenSitesi.nfo Google Gizlilik Politikasna riayet etmektedir