escort bayan escort beylikdüzü bayan bursa escort escort istanbul bayan escort istanbul bayan marmaris escort bayan kayseri escort samsun escort mersin escort bayan bursa escort kocaeli escort ataşehir escort istanbul escort bayan Serbest Etkinlik Uygulamalar retmen Sitesi



1616 defa grntlendi.

Serbest Etkinlik Uygulamalar

KaRNeC
Site Kurucusu
*******


Mesajlar: 19,204 Katlma Tarihi: 26-02-2011 Rep Puan: 123 Durum: evirimd

Mesaj: #1
Serbest Etkinlik Uygulamalar
Serbest zaman etkinlikleri,programn ilk etkinliidir.ocuklar dier etkinliklere ve gne hazrlama zellii tad iin mmkn olduunca programdaki yeri deitirilmemelidir.Bu etkinliklere ayrlan sre ya gruplarna gre belirlenmelidir.Ancak sre belirlemede ok kat olunmamal,srede ocuklarn ilgi ve ihtiyalarna gre yaplabilmelidir.

Serbest zaman etkinlikleri ocuun ;

Yaratcln gelitirme

Paylama

birlii

Balad ii sonulandrma konusunda kararl olma

Sorumluluk alma

Ald sorumluluu yerine getirme

Problem zme

Olaylar arasnda neden sonu balantlar kurma

Kas becerilerini gelitirme

asndan nemlidir.(Ouzkan ve di. 1999;Kandr 2001).

Serbest zaman etkinliklerinde retmen,gnlk eitim programnda yer alan hedef,kazanlmas beklenen davranlar ve ara olarak seilen konu ile ilgili uyarclar daha nceden hazrlayarak,bunlar ocuklara en iyi ekilde sunmak iin dzenlemeler yapmaldr.retmen,ocuklar geldiklerinde onlarla yeterince ilgilenebilmek iin hazrlklarn son ana brakmamal,ocuklar okula geldiklerinde snf ortamn almaya hazr bulmaldrlar.(Ouzkan ve di. 1993;Kandr 2001 b).

retmen bu etkinliklerde ocuklarn bireysel ayrcalklarna,ilgi ve ihtiyalarna ynelik ok sayda seenei ayn anda sunmaldr.ocuklar istekleri dorultusunda,hangi almaya katlacaklarna kendileri karar vermelidir.(Kandr,1999)

Serbest zaman etkinliklerinde,seeneklerin eitli olmas ocuklarn ilgilerine gre karar vermelerini kolaylatracaktr.Bu etkinliklere “serbest zaman etkinlikleri” denilmesi ocuklarn tamamen serbest braklmas anlamna gelmemektedir.Aksine retmen ocuklar ihtiya duyduklarnda onlara rehberlik etmelidir.Bu rehberlik;uyarc ortam dzenleyici ve ocuklarn kendi istekleri dorultusunda karar verme becerilerini gelitirici nitelikte olmaldr. retmen ocuklarn etkinlikler srasnda ara gereleri nasl kullanacaklarn gstermelidir.r:makas tutma ve kullanma...

retmenin,ocuklar almalar srasnda serbest brakmas bamsz alma alkanl kazanmas asnda nemlidir. Bamsz alma alkanln kazanan ocuklarn kendilerine gven duygular glenir.

Buna karn retmenin mdahale anlam tayan ynergeleri dorultusunda alan ocuklar yaratcklarn ortaya koyamayacaklar gibi retmen yanlarndan ayrldnda almay yarm brakabilirler.

Serbest zaman etkinlikleri sresince ocuklarn birden fazla almaya katlmalar desteklenmeli,etkinlik sresince baarszlk endiesi nedeniyle daima ayn almaya katlan ve bu almada ou zaman kararl olan ocuklara dier almalar tantlmal ve dzeyine uygun en basit almalardan balayarak,daha ileri almalara geilmelidir

Serbest zaman etkinlikleri,retmenin ocuklar tanmas asndan doal bir gzlem ortam oluturmaktadr.Bu ortamda ocuklar gnlk yaantlarnda etkilendikleri, olaylar ve kiilere ilikin rolleri stlenerek ilgi kelerinde dramatik oyunlar araclyla canlandrrlar.retmenler bu yolla ocuklar daha iyi tanrlar.

Serbest zaman etkinliklerinin sonunda ocuklarn ortaya kardklar rnler sergilenmeli daha sonrada bu almalar ocuklarla birlikte deerlendirilmelidir.Serbest zaman etkinlikleri srasndaki gzlemlerin retmen asndan nemli bir yer tutmaktadr.

Serbest zaman etkinlikleri ilgi kelerinde oyun ve sanat etkinliklerinden olumaktadr.

1.lgi keleri

Okul ncesi dnemde ocuklara geliimsel hedeflerin kazandrlabilmesi iin uyarc ortamn,onlarn ilgi ve ihtiyalarna uygun bir ekilde dzenlenmesi gereklidir.Uyarc ortamn dzenlenmesindeki zellikler,ocuklarn geliimleri,yeni ve zgn rnler oluturmalar,yeni davranlar ortaya koyabilmeleri ve zellikle yamatcla yneltilmeleri andan nemlidir.

ocuklarn ilgi kelerinden gerei gibi yararlanabilmeler,i iin gz nnde bulundurulmas gereken zelliklerin banda,ocuklara ynelik gvenlik nlemlerinin alnm olmas gelmektedir.

retmen hangi ilgi kesine ne zaman yer vereceine alaca hedef,hedef davran ve setii konular dikkate alarak karar verebilir.Bununla birlikte retmen ocuklarn ilgilerini arttrabilmek iin,zaman zaman ilgi kelerinin yerlerini deitirebilir ve kelerdeki, ara gereleri gzden geirerek gerektiinde yenilerini ilave edebilir.(Kandr,2001)

Evcilik Kesi

Evcilik kesi ocuklarn,hayal glerini diledikleri gibi kullandklar,duygularn doal bir ekilde dile getirdikleri,dncelerini kendilerini ifade ederek paylatklar ilgi kelerinden biridir.ocuklar burada gnlk yaantlarnda etkileimde bulunduklar yetikinlerin rollerini canlandrrlar.Bu ocuklarn empati yeteneinin olumasna katkda bulunur.

ocuklar evcilik kesinde;

bebeklerini besleme ve onlarla ilgilenme,

yemek piirme

Bulak ykama

t yapma v.b . Ev ilerine ilikin oyunlar oynar

Oyunlarnda sorumluluklar stlenerek ve sorumluluklar paylaarak yetikin davranlar ile zdeim kurarlar.Bu da sosyal davranlarn kazanlmasn kolaylatrr.

Bu kede ocuklar,arkadalaryla ve oyuncaklaryla oynarken,kendilerini etkileyen kii,olay ve nesnelerle ilgili duygu dncelerini dile getirirler.retmenin ok iyi bir gzlemci olmas,ocuklar tanmas ve anlamas asndan ona ipucu verebilir.(Dodge ve Colker,1995;Ouzkan ve di.,1999)
Bu kedeki aralarn seimi de ok nemlidir.Bu aralar yetikinlerin kulland aralar ya da onlarn kkleri olabilir.Bunlar;dolaplar,sandalyeler masa yastk.bebe kyafetleri gibi...
Seilen hedeflere gre kltrel kyafetler ve aksesuarlar konulabilir.

Kukla kesi

Kukla kesi;ocuklarn ncelikle yaratcklarn ortaya koymalarn salayan kelerden biridir.

Kuklalar;el kuklas,parmak kukla,omak kukla ve ipli kuklalardr.

retmen kuklalar,hazr alarak,kendisi hazrlayarak ya da ocuklarla birlikte hazrlayarak temin edebilir.

retmen hazrlad kuklalar iin takp karabilen zellikte aksesuarlar(gzlkler,apkalar,papyon vb.) kullanarak pek ok karakter yaratabilir.(Skan,1993;Ouzkan ve di.,1999).

ocuklarn kuklalarla hikayeler oluturabilmeleri ve bunlar canlandrabilmeleri iin srekli bir kukla kesi bulundurmaldr.mukavva kutular kullanarak yapabilir

Kitap Kesi
Okul ncesi kurumlarnda kitap kesinin oluturulmas,ocuklarn kitap sevgisi kazanmas andan nem tamaktadr.Kitap kesindeki kitaplar ocuklarn okuma ilgilerini gelitirmede etkilidir.Bu nedenle kk yalardan itibaren ilgiyi kitaplara ynlendirmek iin bir kitap kesine gereksinim duyulmaktadr.(Grkan,1993;Ouzkan ve di.,1999)

Bu kede ocuklar ilgi duyduklar kitaplarn resimlerine bakarak hikayeler oluturabilirler.Bu onlarn hayal glerini gelitirerek ,yaratcklarn ve dil geliimlerini desteklemektedir.

Kitap kesindeki kitaplar ocuklar okuma bilmedikleri bol resimli olmaldr.Resimler hikayelerin ieriini aklayacak nitelikte olmal,kullanlan izgiler ve renkler yuvarlak,yumuak,gz yormayacak ve resim btnl aklayacak ekilde uyumlu olmaldr.Resimlerde gereksiz ayrntlara yer verilmemesine dikkat edilmelidir.nk bunlar ocuun ilgisini konudan uzaklatrabilir.Kitap kesindeki kitaplar,hikaye anlatma etkinliinde de kullanabilir.

ocuklar kitaptaki kahramanlarla zdeim kurabilecekleri iin kahramanlarn iyi birer model olma zellii tamalar da nemlidir.(Gnen,1994;Dodge ve Colker,1995;Ouzkan ve di.,1999;Tr ve Turla,1999;Aral ve Grsoy 2000)

Kitap kesinde kitaplarn nasl sunulduu da onlarn ilgilerini ekmede nemli rol oynar.retmen keyi dzenlerken snfn sessiz ve aydnlk bir yerini tercih etmeli ve ocuklarn kitaplara rahatlkla bakp,inceleyebilmeleri iin burada kk bir masa ve sandalyeler,hal ya da minderlerden yararlanlmaldr.
Kitap kesinde popler kitaplardan birden fazla olmasnda da yarar vardr. (Skan,1993;Dodge ve Colker,1995;Ouzkan ve di.,1999;Aral ve Bulut 2001)

Blok Kesi

Blok Kesi ocuklarn yaratcklarn sergiledikleri,hayal glerini kullanarak ve denem-yanlmalarla zgn rnler oluturduklar bir ilgi kesidir.Bu kede bloklarla oynadklar oyunlar,ocuklarn kas geliimleri,arkadalaryla birlikte oynama,yardmlama,ibirlii yapma gibi sosyal davranlar gstermeleri asndan yararldr. (Dodge ve Colker,1995;Ouzkan ve di.,1999)

Bloklar byklk ve arlk ynnden ocuklarn rahat tayabilecekleri llerde olmaldr.

Blok kesinde ayrca,boyut olarak daha kk ve ahaptan yaplm deiik geometrik ekiller ve birbirlerini tamamlayc paralardan oluan bloklar bulunmaldr.

retmen bu kede oynarken iyi bir gzlemci olmal,sadece tehlikeli olabilecek durumlarda mdahale etmeli ve ocuklar bloklarla oynarken ok ses kararak dier etkinlerde alan arkadalarn rahatsz etmemeleri konusunda gerektiinde uyarmaldr. (Dodge ve Colker,1995;Ouzkan ve di.,1999)



Mzik Kesi
ocuklarn mzie olan ilgi ve sevgilerini gelitirerek estetik duyarllk kazanmalarna olanak tanyan bir kedir.Bu kede ritm sopalar,elik genler,davullar,tefler,ngraklar,ziller,kastaniyetler,marakaslar,darbukalar,​anlar,tahta kaklar vb. mzik aletleri hazr alnarak gerek retmen tarafndan yaplarak gerekse ocuklar ile birlikte yaplarak hazrlanabilir.Ritm aletlerinin yan sra keman,mandolin,trampet,mzka,metalofon,ksilefon vb. alglar da bulunabilir.Bir mzik kesinde btn alglar bulundurmak mmkn deildir.Bunlarn bir ksm zaman zaman alan kii tarafndan tantlrsa ocuklar iin daha ilgi ekici olacaktr.(Mertolu,1993;Skan,1993;Dodge ve Colker,1995Ouzkan ve di.,1999)

Mzik kesindeki tm mzik aletlerini kullanarak ocuklar sesler arasndaki farkllklar tanrlar,kendilerine zg ritmler gelitirirler ve mziin ritmine uygun olarak zgn vcut hareketleriyle mzie elik edebilirler.

Eitici Oyuncak Kesi
ocuklarn oynayarak renmelerini salayan ve bu srada baz kavramlar gelitirmelerine,obje ve olaylar daha iyi anlamalarna yani daha ok ocuklarn zihin geliimlerine yardmc olan oyuncaklar eitici oyuncak kesinde yer almaldr.

Olaylar ve objeler arasnda neden sonu,benzerlik,para btn gibi ilikiler kurarak veya onlar belli bir zellik ya da olu srasna gre sralayarak veya gruplayarak zihinsel yeteneklerini gelitirirler.Eitici oyuncaklarla oynanan oyunlar ocuun alglamasn,bir konuda belli bir sre dikkatini toplayabilmesini,problemlere deneme yanlma yoluyla zmler bulmasn salamaktadr.Grupla oynanan eitici oyuncaklar ise ocuklarn birbirleriyle iletiim kurmalarna,ibirlii iinde bir oyunu srdrebilmelerine frsat verdii iin dil geliimi ve sosyal geliimi asndan da nemlidir.Ayrca bu oyuncaklar gz-el koordinasyonunu ve kk kas becerilerinin geliimini de desteklemektedir.(Demiral,1987,Skan,1993;Dodge ve Colker,1995;Ouzkan ve di.1999;Atalay ve Aral,2001)

Tm eitici oyuncaklar ocuklarn geliimine paralel olarak deitirilmeli ve bunlarn yerine oyuncaklarn daha st basamaklar konulmaldr.Bylece geliim dzeyleri farkl ocuklar iin oyuncaklarn deiik basamaklarn,kede ayn anda bulundurmak doru olacaktr.Oyuncaklar retmen tarafndan srekli olarak gzden geirilmeli, ypranan ve paralar eksilen oyuncaklarn tamamlanmas ve onarlmas unutulmamaldr.(Demiral,1987;Dodge ve Colker,1995)

Fen-Doa ve Matematik Kesi

Fen-doa ve matematik kesinde bulundurulmas gereken ara gereler ve bunlarla yapla etkinlikler,ocuklarn zihinsel ynden uyararak,onlarn evrelerine kar daha duyarl olmalarna,fen-doa ile aralar kullanma becerisi kazanmalarna yardm etmektedir(Akman,1994;Dikmen,1994;ahin,1998;Ouzkan ve di.,1999)

Fen-doa ve matematik kesinde ocuklara ilgin gelebilecek materyaller,tadabilecekleri,koklayabilecekleri,dokunabilecekleri,seslerini dinleyebilecekleri ksacas duygularn gelitirecek deiik materyaller bulundurulmaldr.

Fen-doa ve matematik kesinde snfn fiziki koullarna gre kedi,kpek,tavan,balk gibi hayvanlar da yer alabilir.

Fen-doa ve matematik kesindeki materyalleri zenginletirmek iin dzenlenen doa gezileri srasnda ocuklarda ayrca zaman zaman da ailelerden yardm alnabilir. .(Demiral,1986Akman,1994; Ouzkan ve di.,1999)

Geici lgi Keleri
Geici ilgi keleri,dier kelerden farkl olarak gnlk eitim programnda srekli bulundurulmas zorunlu kelerden deildir.Hedef,kazanlmas beklenen davranlar ve ara olarak seilen konuya bal olarak zaman zaman yer verilebilen ,insanlarn toplumsal yaamlaryla ilgili mesleklere ve onlarn altklar yerlere ilikin oluturulan kelerdir.Bu keler;bakkal,manav,market vb. kelerdir.Bu keler bakkal,manav veya market kesi,tesisat kesi,postane kesi,doktor kesi vb. keler olabilecei gibi o blgenin yresel zelliklerini yanstan,bastonculuk kesi,balklk kesi,dericilik kesi,halclk kesi vb. keler de olabilir.( Dodge ve Colker,1995Ouzkan ve di.,1999)

Geici ilgi kelerinde ocuklarn oyunlar araclyla sosyal geliimleri,dil geliimleri,yaratcklar ve proje almalarndaki rnleriyle kas geliimleri desteklenir.

B u kelere malzemeler rastgele konulmamal,o kenin zelliini yanstarak,ocuun ilgisini ekecek ekilde dzenlenmelidir.
27-07-2011 07:04
Web Bul Rep Ver Alnt
« nceki | Sonraki »


Bu Konudaki Mesajlar
Serbest Etkinlik Uygulamalar - KaRNeC - 27-07-2011 07:04

Benzeyen Konular
Konu: Yazar Cevaplar: Gsterim: Son Mesaj
  2. Snflar in Eyll Ay Serbest Etkinlik Faailyet Raporu KaRNeC 1 3,799 22-11-2016 08:53
Son Mesaj: dienmaytrangiaabc
  Serbest Etkinlik in Meb Aklamas KaRNeC 0 2,256 27-07-2011 07:07
Son Mesaj: KaRNeC
  Serbest etkinliklerde ne yaplacak? KaRNeC 0 1,331 27-07-2011 07:03
Son Mesaj: KaRNeC

Konuyu grntleyenler: 1 Misafir

Forum Atla:

kampanyalar | hamile kyafetleri | Replika saat | kurumsal SEO danman | seim anketleri 2018

retmen Sitesi

retmen Siteleri



retmen Sitesi | letiim | Yukarya dn | erie Dn | Mobile Version | RSS

Trke eviri: MyBBTrkiye
retici: MyBB, 2002-2018 MyBB Group.

MyBB & SEO nSiDe

retmenSitesi.nfo Google Gizlilik Politikasna riayet etmektedir